det finns ingen mening att gråta - ny låttext.

Bilden när du gick ner på knä. vi saknar dig.



dagarna vandrar, det har gått över ett år,
och allting hålls här inne för aldrig att jag får,

släppa ut allt när risken finns att falla ner,
förolämpas helt öppet när alla andra ser.

bli svag igen och precis som den tiden då,

jag stannade kvar där men började gå,

och se så långt jag kommit, nu har jag ett liv,

och en säker nyckel till en underbar framtid.


det enda nu som saknas, är rösten från dig,

när jag ringde och grät, och du tröstade mig,

jag kommer aldrig att få höra den rösten igen,

du var så mycket, en trygghet och en bästa vän,

det spelar ingen roll vad alla andra sa när du kom,

för du hade en nivå dom bara kunde drömma om.


Smärtan blev så stor, du försvann ju så dramatiskt,

hann inte säga farväl, och fan det är ju tragiskt,

du var i stockholm och kollade ditt hjärta,

jag kunde aldrig tro, att det fanns en sådan smärta,

som när du ringde mamma och sa att allt var bra,

kan se hennes leende, att hon verkligen blir glad.


men när jag kommer hem så finns du inte där,

du hade inte ringt nånting och försvann in i din misär,

telefonen ringde, och mamma sprang och hon svarade,

hennes blick, hennes skrik, det var mer än jag klarade.

innan du åkte ner så gick du ner på knä för att,

du ville va med min mamma, din största skatt.


jag har gråtit några gånger, men inte mer.

för jag är så rädd att ständigt falla ner.

har gråtit fem gånger under hela året,

för jag har lärt mig att det läker inte såren.

du ska veta, att vi saknar dig, vi älskar dig,

det här är hälsningen från din familj och mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: