mamma...

jag har endast ett svar till det här du skrev. JAG HATAR DIG INTE. men precis som du säger så är jag inte vuxen. mitt sätt att hantera jobbiga situationer är att skriva. har alltid varit, kommer alltid att vara. men jag hatar dig inte för att jag skriver så här. när du började missbruka alkohol så vart jag medberoende. jag tog ut mina systrar så att de skulle slippa se när du drack. den gången mina kusiner sov hos mig och du var packad. den gången du blev arg och körde ner bilen i diket. den gången du skärde dig med en kökskniv i fingret så att det sprutade blod överallt. den gången du nästan höll på elda upp huset. den gången du cyklade ner i brännässlorna. den gången du cyklade omkull med hilma bak på. den gången du och jonas slogs mitt framför tjejernas ögon. den gången du kastade ut mig och emil ifrån lägenheten i hudik halv tre på natten så pappa fick åka till hudik och hämta oss. den gången du nästan backade ner bilen i vattnet med mig,emil,ottis,hilma och göte i. jag orkar inte mer mamma. och jag hoppades att DU kunde vara vuxen nog att förstå att DET HÄR INTE ENDAST ÄR MITT FEL. det har kommit in anmälningar från olika håll. soc har inte rätt att säga varifrån, men jag har nog flera aningar. jag försökte ge Ottilia hjälp med hennes utbrott genom att kontakta soc och bup. men istället för att tacka mig blev du arg. "det går igenom kuratorn!" så sa du. Mamma, ottilia är en kopia av mig. jag DÖR hellre, och låter DIG hellre knarka, än låter min syster bli som jag. För om någon av dom råkar illa ut, så lovar jag att jag dödar den personen som utsatt dom för det. jag vill inte bråka med dig, men kan inte göra annat än att säga sanningen till ottilia&hilma när dom säger att det är MITT fel.
jag har kämpat för dom. utan att du ens märkt det. och jag kommer aldrig sluta kämpa för dom. inte ens den dagen jag dör.
ottilia sa; mamma har sagt till oss att det är ditt fel att inte vi får komma hem! hon säger att du ljuger om att hon har börjat dricka igen!!

och vet du vad jag svarade? jag svarade: MAMMA HAR FÅTT FLERA CHANSER AV SOC. om hon hade gett proverna dom behövde för att visa att mamma inte tar droger, och det hade visat att hon inte gör det, så hade vi fått bo kvar.  det är inte bara jag som har sagt till soc att mamma knarkar. det är flera stycken.

Ottilia; Vad händer om mamma gör det då?

Jag: då får hon åka in på ett sånt där som self-help igen.
ottilia; om hon inte gör det då?
jag: hon kan bli sjuk och vi får inte flytta tillbaka.


jag började grina. ottilia också. så kalla mig inte känslokall. om ottilia&hilma hade bott kvar hos jonas från början så hade jag skitit i om du knarkade, även om det hade gjort ont att se dig helt förstörd, så hade jag accepterat det. för jag är tillräckligt mogen för att förstå varför man ens börjar.. men INGEN MAMMA. INGEN ska växa upp i ett instabilt hem. och jag ska utbilda mig till socionom förresten.

jag älskar dig, och det vet du innerst inne. men du kommer hata mig ett tag, men det går över om några år.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker inte att det här är bästa sätta att prata med varanndra. Men du har upplevt saker ur ditt perspektiv,säger inte att det är fel,men jag håller inte med dig. Sen är jag helt säker på att det finns ej anmälningar från nått annat håll,dom får helt enkelt ej undanhålla det i en utredning. Men som sagt,tycker inte att vi behöver diskutera på det här viset. Tro aldrig någe annat än att jag älskar dig precis lika mycket som dina syskon,för då tror du fel! Kram

2009-10-09 @ 10:29:53
Postat av: Sara

Hej ..

Näe de är verkligen varken dig, Ottilia eller Hilmas fel.. det är faktiskt så att de är aldrig barnens fel.. att barnen inte får komma hem till Jessica är egentligen hennes eget fel, för om hon går med på att ta blodprov/pissprov, så bevisar de om hon är ren. och kan hon inte göra de , så betyder de för mig att hon inte alls är ren ifrån droger o.s.v. Och då är de verkligen upp till henne , för då kanske hon inte vill ha hem barnen ? vad vet jag, jag vet att hon älskar alla sina barn, men så länge hon inte är frisk kan hon inte ge dom den kärlek dom behöver.. och visst, jag älskar min moster, iaf den "gamla" och de borde ingen annan tro heller. men man måste sätta stopp .. Och jag hopaps Maja, att du inte tar på dig skulden.. Jag finns alltid här om du vill prata. <3 kram kusin ..

2009-10-10 @ 08:17:52
URL: http://lillsarajohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjejer,tjejer! Vad vet ni om vilka prover,vilka alternativ jag erbjudits,vilka av dom jag tackat ja el nej till??? Säg mig det innan ni lägger ut på nätet att jag knarkar,för det vet ni inget om.Ni tror att ni vet,men det kan liknas med förtal det ni använder er av nu,det kan bli till en stor nackdel i andras liv,tänk på det! Kram

2009-10-10 @ 14:36:18
Postat av: Sara

Hej Jessica.. Läs min kommentar igen ! Jag säger inte att du tar droger, de vet jag inget om, men de jag vet är att du är inte ren, och om de är alkohol elr droger de spelar ingenroll för mig heller.. Näe jag vet inte vilka alternativ du blivit erbjuden, men du borde blivit erbjuden tester, och de sa du själv till mig i telefon Jessica, du sa att du tänker inte göra några tester, för dom ställde inte upp på dig och då tänkte du heller inte ställa upp på att göra tester, ! Så de kan du inte neka till .. så jag har inte lagt ut något på nätet som jag inte ver något om .. och att du säger att de är Majas fel de här, de kan också påverka andras liv Jessica, för de är aldrig barnens fel . Utan de här är ditt problem, alla vi vet att du har ett missbruk Jessica, och de vet du själv också , och du säger att du inte druckit alkohol sedan barnen flyttade upp , Mej lurar du då fan inte, vart fan kmr alla ciderburkar & systemkassar ifrån då ?! är de lucas som dricker alla cider? eller vadå ? Hachpipan som lucas hade gjort till dig då? gjorde han den bara för kul? nu gör jag ju som du vill , jag frågar dig .. men då vill jag ha svar också ! och du säger att de används för förtal, har jag skrivit något som absolut inte är sant ? näe de har jag inte Jessica, för de jag skrev om tester, de var du själv som sa de till mig i telefon.

2009-10-12 @ 12:26:55
URL: http://lillsarajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: